Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2013

"Γιέ μου που πας; Μάνα θα πάω για εργολάβος". Τεράστιες αυξήσεις διοδίων στην Στερεά Ελλάδα.



Αυξάνονται μέχρι και 66% τα διόδια στην Αθηνών -Λαμίας, σε τμήματα του εθνικού -πάλαι ποτέ- οδικού δικτύου που κατασκευάστηκαν με δημόσια χρηματοδότηση και παραχωρήθηκαν σε μεγαλοεργολάβους για να επιβάλλουν πανάκριβα διόδια. Η Περιφέρεια δεν αντέδρασε ποτέ και το κίνημα "δεν πληρώνω στα διόδια" έμεινε χωρίς υποστήριξη να αντιμετωπίσει τους πανίσχυρους νέους "ιδιοκτήτες" της ΠΑΘΕ.
Και ενώ εδώ και τρία χρόνια, τα έργα έχουν σταματήσει και οι εργολάβοι εξακολουθούν να εισπράττουν, οι συμβάσεις ΄παραχώρησης τροποποιούνται ώστε να εισπράξουν ένα νέο πακτωλό δις ευρώ, που θα καταβάλει το δημόσιο και οι οδηγοί.
 Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, σύμφωνα με την εισήγηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η απώλεια εσόδων του κράτους μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 9 δισ. ευρώ. Επιπλέον το Δημόσιο θα καλύψει χρηματοδοτικό κενό των έργων ύψους 1,14 δισ. ευρώ αυξάνοντας τη χρηματοδοτική του συμβολή, ενώ από τις συμβάσεις αφαιρούνται από τα έργα 280 χιλιόμετρα οδοστρώματος. Για τους οδηγούς, η διαδρομή Αθήνα - Λαμία - Αθήνα της Νέας Οδού, θα έχει συνολικά αύξηση 48,5%! Στον οδικό άξονα Αιγαίου Α.Ε., στους σταθμούς διοδίων Πελασγίας και Μοσχοχωρίου, το αντίτιμο του διοδίου αυξάνεται έως και 33%. Τέλος στον οδικό άξονα – παρωδία Κεντρικής Ελλάδας, για τον οποίο προβλέπεται να κατασκευαστεί τμήμα 90 χλμ., από την Ξυνιάδα, στον Δομοκό, έως τα Τρίκαλα, θα συνεχίσει η είσπραξη του διοδίου 1,65 ευρώ για τα Ι.Χ. στον σταθμό διοδίων της Αγίας Τριάδας, στο ύψος των Θερμοπυλών. 
Αποτέλεσμα; Με τα διόδια να έχουν φθάσει σε απαγορευτικό ύψος, την τιμή των καυσίμων και την κρίση, η κίνηση των οχημάτων θα μειωθεί ακόμη περισσότερο. Τα έσοδα θα μειωθούν, το δημόσιο θα κληθεί να καλύψει την απώλεια, οι πολίτες που πληρώνουν θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν επικίνδυνους παράδρομους. Τι στοίχημα ότι στις ερχόμενες εκλογές, θα μας μιλάνε πάλι για ανάπτυξη;
 
 
Δέσποινα Σπανούδη, π.περιφερειακή σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας 
 
(ο τίτλος της ανάρτησης είναι από το ιστολόγιο του Χάρυ Κλυνν,
o ο χάρτης είναι από την Κυριακάτικη Αυγή, η φωτογραφία από το zoogla.gr)

Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου 2013

Μυτιληναίος: δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο… η τέχνη του «επιχειρείν» χθες, σήμερα, αύριο


PHOTO-6Όταν πριν από μερικά χρόνια ξεκινήσαμε ένα αγώνα για τη ρύπανση του Κορινθιακού από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Μυτιληναίου, αρχίσαμε να καταγράφουμε με πόσους διαφορετικούς τρόπους πριμοδοτούνταν από όλους εμάς. Εντωμεταξύ μπήκαμε στην κρίση και τα μνημόνια, αλλά ποτέ δεν σταματήσαμε να επιδοτούμε αδρά τον όμιλο, που χρόνο με το χρόνο ανακοινώνει ολοένα και μεγαλύτερα κέρδη. Τελευταίο επεισόδιο επί Στουρνάρα: η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας που ορίζει ότι ο Μυτιληναίος αγοράζει ρεύμα σε τιμή που αντιστοιχεί περίπου στο 50% του κόστους που το παράγει η ΔΕΗ και μάλιστα αναδρομικά. Τα ποσά είναι ιλιγγιώδη, αφού η κατανάλωση του Αλουμινίου ΑΕ αντιστοιχεί σε πάνω από 5% της συνολικής κατανάλωσης της χώρας. Αλλά ας δούμε την ιστορία από την αρχή, για να διαπιστώσουμε πόσο εύκολο είναι να πλουτίζεις, όταν όλα συνωμοτούν για το καταφέρεις.