Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Μετά απο 55 καλλικρατικές μέρες συνεδριάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο

Όπως διαβάζουμε στο ίντερνετ (!) συνεδριάζει την  Πέμπτη 24 Φλεβάρη το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς. Θέματα:
ΘΕΜΑ 1ο : Έγκριση Σχεδίου Κανονισμού Λειτουργίας Περιφερειακού Συμβουλίου Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Mια καταγγελία της Πρωτοβουλίας πολιτών Θήβας ενάντια στα διόδια

ΑΝΤΙΠΡΑΞΗ Ή ΑΝΤΙ ΠΡΑΞΗΣ

Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την πόλη της Θήβας: το φάντασμα του τραμπουκισμού.

Μέλη της «Πρωτοβουλίας Πολιτών Θήβας Ενάντια στα Διόδια» παρευρέθησαν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Θηβαίων την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου με σκοπό την επίδοση ψηφίσματος που αφορά τις κινητοποιήσεις για τα διόδια καθώς και την τοποθέτηση των εκλεγμένων αντιπροσώπων σε σχέση με το θέμα.

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Πρόσκληση σε συνέλευση του Αυτοδιοικητικού Κινήματος Στερεάς Ελλάδας

Το Αυτοδιοικητικό Κίνημα Περιφέρειας Στερεάς αποτελεί χώρο συνάντησης πολιτών που συμμετέχουν και αποφασίζουν ισότιμα για τις κοινές τους δράσεις.
Οι παρεμβάσεις που κάναμε μέχρι σήμερα, τα ανοιχτά μέτωπα των αγώνων και των κινητοποιήσεων, τα οξυμένα προβλήματα που αναδεικνύουν σύλλογοι και κινήσεις πολιτών σε όλη την περιφέρεια, οι διεκδικήσεις την επόμενη περίοδο μέσα και έξω από το Περιφερειακό Συμβούλιο - του οποίου η έναρξη κωλυσιεργεί απαράδεκτα- είναι ανάμεσα στα θέματα που θέλουμε να συζητήσουμε και να συναποφασίσουμε.
Καλούμε όσες και όσους επιθυμούν να συμμετέχουν, σε ανοιχτή γενική συνέλευση, την Κυριακή 13 Φλεβάρη και ώρα 11.00, στην Λιβαδειά (κλειστό Θέατρο).

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Με αφορμή την επίσκεψη του Μ. Χρυσοχοϊδη

η ακόλουθη επιστολή:

7/2/2011

ΠΡΟΣ:

1. Μ. Χρυσοχοϊδη, Υπουργό Π.Α.Α.
2. Κ. Περγαντά, περιφερειάρχη Στερεάς
3. Δ.Τυμπλαλέξη, Πρόεδρο του Περιφερειακού
Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας
4. Αντιπεριφερειάρχες και περιφερειακούς
συμβούλους Στερεάς Ελλάδας
Κοιν. : Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Θέμα: Τα επείγοντα προβλήματα της Στερεάς επιβάλλουν ενεργοποίηση των αιρετών οργάνων, κοινωνικό έλεγχο και διαφάνεια

Με αφορμή την εκδήλωση που διοργάνωσε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρυσοχοϊδη και θέμα τη «διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής περιφερειακής ανάπτυξης» θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι :
Η αιφνίδια σύντομη πρόσκληση που στάλθηκε δύο –τρεις μέρες πριν από την εκδήλωση, είχε ως αποτέλεσμα όλοι οι συμμετέχοντες δήμαρχοι, περιφερειακοί σύμβουλοι και βουλευτές, να προσέλθουν χωρίς να γνωρίζουν το περιεχόμενο και τη διαδικασία της εκδήλωσης, ούτε καν το ποιοι είχαν κληθεί.

Ωστόσο μια «ολοκληρωμένη στρατηγική περιφερειακής ανάπτυξης» προϋποθέτει σοβαρή διαδικασία σχεδιασμού και συμμετοχής των εκλεγμένων οργάνων της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Η παράθεση αποσπασματικών προτάσεων που σημειώνει επί τόπου ο Υπουργός και οι γραμματείς, είναι μια πρόχειρη ανορθολογική διαδικασία, χωρίς κριτήρια αξιολόγησης και διαδικασίες δημοκρατικού κοινωνικού ελέγχου.

Δυστυχώς το περιφερειακό συμβούλιο δεν έχει συγκληθεί ούτε μια φορά μετά τις 2 Ιανουαρίου, οπότε και απλώς συγκροτήθηκε σε σώμα. Δεν έχει παρουσιασθεί κανένα πρόγραμμα ή σχέδιο από την περιφερειακή αρχή, δεν έχει συζητηθεί οποιοδήποτε θέμα και δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση για τα τόσα επείγοντα και κρίσιμα προβλήματα που απασχολούν την περιφέρεια.

Άνοιξαν και σήμερα τα διόδια στην Στερεά

Συμμετέχοντας στην πανελλαδική κινητοποίηση, επιτροπές πολιτών άνοιξαν και σήμερα το μεσημέρι τα διόδια, διαμαρτυρόμενοι για την παραχώρηση των εθνικών οδών στην ιδιωτική κερδοσκοπία.

Από το tvxs η περιγραφή της εμπειρίας ενός ομογενούς εκ Σουηδίας είναι διαφωτιστική:

Είμαι Έλληνας υπήκοος αλλά μόνιμος κάτοικος εξωτερικού (Σουηδία).Έλειπα πολλά χρόνια από την Ελλάδα, την επισκέπτομαι συχνά αλλά κάνοντας χρήση μονίμως αεροπλάνου (λόγου απόστασης). Τον Νοέμβριο του 2010 αποφάσισα να έρθω στην Ελλάδα με το ιδιωτικό μου αυτοκίνητο. Η πορεία που ακολούθησα ήταν Σουηδία- Δανία- Γερμανία- Ελβετία- Γαλλία- Ιταλία και τέλος Ελλάδα.
Στη Σουηδία δεν υπάρχουν πουθενά διόδια σε κανένα δρόμο. Εκτός του κέντρου της Στοκχόλμης που εκεί δημιουργήθηκαν για άλλους λόγους (αποσυμφόρησης) και ισχύουν ορισμένες ώρες με μεταβλητές τιμές ανάλογα την ώρα διέλευσης.

Παρέμβαση της περιφερειακής συμβούλου Δ.Σπανούδη στην εκδήλωση για την ολοκληρωμένη στρατηγική περιφερειακής ανάπτυξης, στη Λαμία το Σάββατο 5/2/2011

Η Δ. Σπανούδη ξεκίνησε αναφέροντας ότι συμμερίζεται την ένσταση για τη διαδικασία που είχε διατυπώσει ο Θ. Χειμάρας δεδομένου ότι και η ίδια είχε ειδοποιηθεί δυο-τρεις μέρες πριν με ηλεκτρονικό μήνυμα με τον τίτλο της εκδήλωσης. Παίρνοντας αφορμή και από μια αναφορά του δημάρχου Δελφών κ. Φουσέκη, ανέφερε ότι «ο σχεδιασμός της περιφερειακής ανάπτυξης απαιτεί άλλη διαδικασία εμπλοκής των αιρετών οργάνων», ότι η «αναθεώρηση του ΕΣΠΑ θα πρέπει να περάσει από το Περιφερειακό Συμβούλιο» και ότι η εκδήλωση αποτελεί μια πρώτη επικοινωνία μεταξύ των αιρετών τοπικής, της περιφερειακής αυτοδιοίκησης και του Υπουργού.
Συνεχίζοντας ανέφερε ότι το προβληματικό μοντέλο ανάπτυξης που ο Υπουργός και πολλοί άλλοι ανέφεραν ότι θα έπρεπε να έχει εκπνεύσει εδώ και δεκαετίες, όχι μόνο είναι παρόν αλλά οξύνεται. Ανέφερε ότι η Στερεά Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με εκρηκτικά προβλήματα φτώχειας, ανεργίας και περιβαλλοντικής υποβάθμισης.

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Ερωτήματα για τη διαχείριση απορριμμάτων προς τη Γ.Γ.Θεσσαλίας- Στερεάς

Κυρία Γενική γραμματέα,

Η διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων αποτελεί ένα από τα πλέον σοβαρά ζητήματα, αφού έχει άμεση σχέση τόσο με την Δημόσια υγεία όσο και με την προστασία του περιβάλλοντος.

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι μετά την Πελοπόννησο η Περιφέρεια που διατηρεί σε πάρα πολλές Περιφερειακές Ενότητες (Νομούς) ενεργούς ΧΑΔΑ, διαθέτει ελάχιστους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων, ελάχιστο ποσοστό ανακύκλωσης και εν γένει παρουσιάζει οξυμένα προβλήματα διάθεσης στερεών αστικών και βιομηχανικών αποβλήτων.

Δουβλίνο 2


Η μάχη για την πλατεία Αττικής
Ανέβηκε από tvxorissinora. - Βίντεο με οικογένειες και φίλους από όλο τον κόσμο.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Οι αγώνες των μεταναστών και η κοινωνική αλληλεγγύη δεν είναι αδικήματα

Το τελευταίο διάστημα, με ιδιαίτερη ανησυχία παρατηρούμε να εντείνεται η επίθεση εναντίον των μεταναστών και των προσφύγων που παρά τη θέλησή τους παραμένουν εγκλωβισμένοι στη χώρα, κατά των αλλοδαπών εργατών που για πολλά χρόνια παραμένουν χωρίς χαρτιά, καθώς και των πολιτικών και κοινωνικών χώρων που είναι αλληλέγγυοι στον αγώνα τους για ίσα δικαιώματα. Αποκορύφωμα τα γεγονότα που ακολούθησαν την έναρξη της απεργίας πείνας των 300 μεταναστών. Είναι προφανές ότι η Ελλάδα έχει επιλεγεί με την συνυπογραφή και της κυβέρνησης στη συνθήκη του Δουβλίνου 2, ως χώρος ανάσχεσης της μεταναστευτικής ροής προς την Ευρώπη. Είναι επίσης εξίσου προφανές, ότι η μεθοδευμένη ομαδική υστερία στην ουσία της έχει συγκεκριμένους στόχους. Από την μια να αποσιωπηθεί η άγρια εκμετάλλευση των αλλοδαπών εργατών (αλλά σε μεγάλο βαθμό και των ντόπιων ως αποτέλεσμα της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων), και αφετέρου να περάσουν τις πρακτικές του κοινωνικού αυτοματισμού στα ολοένα αυξανόμενα από την κρίση θύματα, στρέφοντας την οργή τους προς τους μετανάστες και τους πρόσφυγες.


Σε πολλές περιοχές, ιδιαίτερα στις αγροτοβιομηχανικές ζώνες της Βοιωτίας και της Εύβοιας, συνωστίζονται μετανάστες που διαβιούν σε ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες. Σε υποβαθμισμένες γειτονιές όπως στον Συνοικισμό της Θήβας, δημιουργούνται συνθήκες γκέτο, ενώ η πιθανότητα ίδρυσης κέντρου υποδοχής μεταναστών στη Ριτσώνα προκαλεί την εχθρική αντίδραση τοπικών φορέων. Είναι επείγον τόσο για την Περιφέρεια όσο και για τους Δήμους να διεκδικηθούν μέτρα και χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των αναγκών που δημιουργεί η παρουσία των μεταναστών. Χρειάζονται άμεσα να συγκροτηθούν και να λειτουργήσουν τα Συμβούλια Μεταναστών που προβλέπονται και από το νόμο σε επίπεδο κάθε Δήμου και της Περιφέρειας, ώστε συλλογικά και δημοκρατικά η κάθε τοπική κοινωνία να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της κοινωνικής ένταξης των μεταναστών. Το βέβαιο είναι ότι τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με κραυγές μισαλλοδοξίας και προσπάθειες εκφοβισμού της κοινωνίας προκειμένου να μην διεκδικεί και να μην εξεγείρεται απέναντι στην πολιτική που γεννάει εξαθλίωση και αποκλεισμούς.

Για την επικοινωνία: 6973607585

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Διαμαρτυρία για τη ρύπανση της Εύβοιας

Δελτίο τύπου από το Δίκτυο κινήσεων πολιτών και συλλόγων Εύβοιας για το Περιβάλλον
Σήμερα Δευτέρα 24-1-2011, έγινε η συνάντηση των εκπροσώπων του Δικτύου Κινήσεων Πολιτών και Συλλόγων Ευβοίας και μετά από διεξοδική συζήτηση για πολλά κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα που απασχολούν την Εύβοια, σε μια περίοδο που οι ελεγκτικές υπηρεσίες τουλάχιστον σε επίπεδο αυτοδιοίκησης Ευβοίας υποβαθμίζονται (κατάργηση Διεύθυνσης Περιβάλλοντος), κατέληξε στα παρακάτω :
1. Καταδικάζει την ανανέωση της άδειας απόθεσης της τοξικής σκουριάς της ΛΑΡΚΟ στον Ευβοϊκό, μια εξέλιξη που θα επιβαρύνει σημαντικά την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση του Κόλπου.
2. Η ρύπανση των νερών (ιδιαίτερα των υπόγειων) και της γης της Κεντρικής Εύβοιας με βαρέα μέταλλα και εξασθενές χρώμιο, συνεχίζεται αφού οι βασικοί ρυπαντές (ΛΑΡΚΟ και άλλοι) συνεχίζουν να ρυπαίνουν, λειτουργώντας στις περισσότερες των περιπτώσεων χωρίς περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Η λύση της μεταφοράς νερού από το Μόρνο όπως γράφτηκε στον τύπο, δεν μας βρίσκει σύμφωνους, γιατί εάν τελικά προκριθεί θα αφήσει στο απυρόβλητο τους κάθε είδους ρυπαντές να συνεχίζουν να ρυπαίνουν τα νερά μας. Η λύση βρίσκεται στην διακοπή της ρύπανσης εδώ και τώρα και την δημιουργία ενός κεντρικού διυλιστηρίου με την αξιοποίηση όλων των υδάτινων πόρων της περιοχής της Στενής και της Σέττας και την υδροδότηση όλης της Κεντρικής Εύβοιας, με μακροπρόθεσμα μέτρα αποκατάστασης και εξυγίανσης της περιοχής.

Δίκη για εκκλησιαστικές διεκδικήσεις στον Παρνασσό

Από την Συμπαράταξη Βοιωτών για το Περιβάλλον

Δελτίο τύπου
Μια πολύ σημαντική δίκη έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011 στο Εφετείο Λαμίας (μεταβατική έδρα Λιβαδειά). Η δίκη αφορά διεκδίκηση από την Μονή Ιερουσαλήμ μίας ασύλληπτης σε μέγεθος έκτασης στον Παρνασσό και συγκεκριμένα στην Ανατολική του πλευρά που είναι προς τη Δαύλεια. Η έκταση αυτή περιλαμβάνει βοσκοτόπια δημόσια, βοσκοτόπια ιδιωτικά, αγρούς ιδιωτικούς, δάσος ελάτης σπάνιας φυσικής ομορφιάς και χωράφια που κάποτε είχαν απαλλοτριωθεί και είχαν διανεμηθεί σε ακτήμονες μικροκαλλιεργητές.


Η δίκη στις 7 Φεβρουαρίου είναι η πρώτη μιας σειράς δικών που θα ακολουθήσουν. Με μια σειρά δικαστικών παρεμβάσεων και άλλες μονές της Βοιωτίας έχουν στραφεί κατά του Ελληνικού Δημοσίου διεκδικώντας πολύ μεγάλες εκτάσεις έως και 170.000 στρέμματα. Με πολλές από τις παρεμβάσεις αυτές οι Μονές έχουν στραφεί και κατα κληρούχων μικροκαλλιεργητών που διαθέτουν αγροτεμάχια ακόμη και έκτασης μισού ή ενός στρέμματος. Συνέχεια

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Αίτημα συζήτησης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας για την ανάληψη πρωτοβουλιών για το πρόβλημα των διοδίων

ΠΡΟΣ: τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας κ. Δ.Τυμπλαλέξη

Κοιν. : 1. κ. Κ. Περγαντά, περιφερειάρχη
2. κ.Α. Χειμάρα, περιφερειακό σύμβουλο
3. κ.Γ. Μαρίνο, περιφερειακό σύμβουλο
4. κ.Ν. Παπανδρέου, περιφερειακό σύμβουλο
5. κ.Ν. Στουπή, περιφερειακό σύμβουλο
6. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
ΘΕΜΑ: Αίτημα συζήτησης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας για την ανάληψη πρωτοβουλιών για το πρόβλημα των διοδίων
Κύριε Πρόεδρε,
Το πρόβλημα των πολλαπλών σταθμών διοδίων προκαλεί την αγανάκτηση τόσο των οδηγών όσο και των κατοίκων της Στερεάς Ελλάδας, που υποχρεώνονται σε δυσβάστακτο τίμημα για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Οι ιδιωτικές εταιρείες στις οποίες έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα της είσπραξης των διοδίων, αυξάνουν διαρκώς το τίμημα και τους σταθμούς διοδίων, προκαλώντας σοβαρά κοινωνικά, κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Γνωρίζουμε όλοι ότι το τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου που διασχίζει την Στερεά έχει αποκτηθεί, κατασκευαστεί και συντηρηθεί κυρίως με δημόσιους πόρους και επιπλέον παρουσιάζει ελλείψεις και κακοτεχνίες. Για τους λόγους αυτούς, σε πολλές περιοχές έχουν δημιουργηθεί επιτροπές κατά των διοδίων, οι κινητοποιήσεις είναι συνεχείς, ενώ πρόσφατα υπήρξε δυναμική αντίδραση του δημάρχου Στυλίδας που οδήγησε στην σύλληψή του. Πολλοί είναι οι φορείς της Στερεάς που εκφράζουν την αντίθεσή τους με τα διόδια, καθώς το πρόβλημα διογκώνεται όπως φαίνεται και από τις αντιδράσεις κατηγοριών επαγγελματιών όπως π.χ. των ιδιοκτητών δημοσίας χρήσης οχημάτων, του ΚΤΕΛ Ευρυτανίας κλπ.
Θεωρώντας το πρόβλημα ιδιαίτερα οξυμένο, κρίσιμο και κατεπείγον για ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, παρακαλώ να τεθεί ως θέμα στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, προκειμένου να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση μας και συζήτηση για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για να σταματήσει η καταλήστευση των πολιτών.

Δέσποινα Σπανούδη
Περιφερειακή Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Επέκταση του Δικτύου Νατούρα στην κοιλάδα Προκοπίου και στο δέλτα Κηρέως

Πανευρωπαϊκά, οι "Τόποι Κοινοτικής Σημασίας" στο Ευρωπαϊκό δίκτυο Natura 2000 επεκτάθηκαν κατά 27.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η Ελλάδα δεν πρόσθεσε νέες περιοχές απλώς έκανε κάποιες τροποποιήσεις στις ήδη ενταγμένες περιοχές. Οι "Τόποι Κοινοτικής Σημασίας» σχετίζονται με την προστασία των οικοτόπων (ενδιαιτημάτων) και είναι διαφορετικοί από τις "Ζώνες Ειδικής Προστασίας" που αφορούν τα πουλιά (ορνιθοπανίδα). Πέρυσι, η Ελλάδα ένταξε το Όρος Κανδήλι και τον Πυξαριά στο δίκτυο Νατούρα σαν «Ζώνες Ειδικής Προστασίας». Οι περιοχές αναγράφονται με τους κωδικούς GR2420010 (62.422 στρ.) και GR2420011 (393.081 στρ.), αντίστοιχα (ΦΕΚ 1495/06.09.2010).
Το ζητούμενο παραμένει να ενταθεί η κοιλάδα Προκοπίου και το δέλτα Κηρέως στο δίκτυο Νατούρα 2000 σαν Τόπος Κοινοτικής Σημασίας. Η περιοχή αυτή είναι γνωστή με το κωδικό GR2420003, έχει έκταση 140.000 στρέμματα και συμπεριλαμβάνεται στον επιστημονικό κατάλογο LIFE του δικτύου Νατούρα. Η περιοχή φιλοξενεί 5 ενδιαιτήματα (βιότοπους) υψηλής προτεραιότητας και αναγνωρίζεται σαν τόπος περιβαλλοντικής ευαισθησίας στο χωροταξικό σχέδιο για την Στερεά Ελλάδα του 2003. Ο kireas.org καλεί τις εμπλεκόμενες τοπικές και εθνικές αρχές να κάνουν χρήση του πλαισίου δυναμικής προσαρμογής του δικτύου Νατούρα και να επιδιώξουν την ένταξη της περιοχής αυτής (γνωστής και σαν Τέμπη της Εύβοιας) στο δίκτυο για την καλύτερη προστασία της.

Σχετικά
Ο οικολογικός πλούτος της περιοχής « Κοιλάδα Προκοπίου και το δέλτα Κηρέως»
Για την πρόσφατη επέκταση του δικτύου Νατούρα
http://kireas.org/smf/index.php?topic=970.0

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Η στάση του δημάρχου Απόστολου Γκλέτσου, τιμά την αυτοδιοίκηση και δείχνει το δρόμο

Η έμπρακτη αντίσταση του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου απέναντι στην αυθαιρεσία των ιδιωτικών διοδίων, εκφράζει την λαική αγανάκτηση και ενισχύει τους αγώνες των κατοίκων. Η ολοένα και αυξανόμενη οργή των πολιτών της Στερεάς αλλά και όλης της Ελλάδας για τις διαρκείς αυξήσεις και τους δεκάδες νέους σταθμούς διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο, έχει επιπτώσεις στις εισπράξεις των εταιρειών. Για τον ...

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Ποίηση και επανάσταση, η περίπτωση Μαγιακόφσκι

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το απόγευμα της Κυριακής 16 Ιανουαρίου 2011, στις 6.30 μ.μ. στο δημοτικό θέατρο Λιβαδειάς, σας καλούμε σε εκδήλωση με θέμα:
«Ποίηση και επανάσταση. Η περίπτωση Μαγιακόφσκι»
Η εκδήλωση περιλαμβάνει ομιλίες, απαγγελίες ποιημάτων, βίντεο, μουσική, αφίσες, ντοκουμέντα και συζήτηση.

Αυτοδιοικητικό κίνημα περιφέρειας Στερεάς
Όμιλος φίλων  Θεάτρου
Χώρος διαλόγου και δημιουργίας «Καμπάνη 2»

Συλλογή υπογραφών για τις εξορύξεις στην Οίτη

Από τον Όμιλο Φίλων του Δάσους η συλλογή υπογραφών στο: http://www.gopetition.com/petition/41940.html

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΘΕ ΕΞΟΡΥΚΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΡΥΜΟΥ ΟΙΤΗΣ

Οι πυρήνες των εθνικών δρυμών είναι περιοχές απολύτου προστασίας, σύμφωνα με τη δασική νομοθεσία. Με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, στους πυρήνες των εθνικών δρυμών δεν είναι δυνατή λειτουργία μεταλλείων και λατομείων (Ν. 1734/87). Στον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Οίτης και στη θέση «Κοκκινόβραχος», αναπτύσσονται μεταλλευτικές δραστηριότητες που παραβιάζουν κατάφωρα κάθε πλαίσιο προστασίας του, εθνικό και κοινοτικό.

Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Άνοιξαν τα διόδια στη Στερεά Ελλάδα


Μεγάλη και ζωηρή συμμετοχή στο πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων και στους σταθμούς της Στερεάς Ελλάδας. Ενθουσιασμός και συγχαρητήρια από τους διερχόμενους οδηγούς. Το κίνημα διογκώνεται.

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Συμμετέχουμε στο Πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων την Κυριακή 9 Ιανουαρίου

Τις νέες αυξήσεις στα διόδια, ακολουθεί η επαίσχυντη απόπειρα να φοβίσουν τους οδηγούς που δεν πληρώνουν και που διαρκώς αυξάνονται. Η απάντηση των πολιτών πρέπει να είναι δυναμική και συλλογική. Οι αποικιακές συμβάσεις παραχώρησης πρέπει να καταργηθούν στην πράξη.

Συμμετέχουμε στο Πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων την Κυριακή 9 Ιανουαρίου και ώρα 15.00, σε όλους τους σταθμούς διοδίων που βρίσκονται στην εθνική οδό, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καλαμάτα. Καλούμε τους συμπολίτες μας να συμμετέχουν στην κινητοποίηση και μην καταβάλουν διόδια, αφού:
• πληρώνουμε υπερβολικά υψηλά τέλη κυκλοφορίας για άθλιους δρόμους
• έχουμε ήδη πληρώσει πολλές φορές για τις απαλλοτριώσεις και την κατασκευή του Εθνικού Οδικού Δικτύου
• οι δρόμοι συνεχίζουν να κατασκευάζονται με εθνικά και κοινοτικά κονδύλια ενώ οι εταιρείες εισπράττουν τα διόδια
• οι νέοι σταθμοί που διαρκώς αυξάνονται, επιβαρύνουν με καυσαέρια το περιβάλλον και δυσκολεύουν την κυκλοφορία

Δεν παραχωρούμε τους δημόσιους δρόμους –
Διεκδικούμε ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση για όλους τους πολίτες


Πρόγραμμα κινητοποίησεων στη Στερεά Ελλάδα την Κυριακή 9/1
 

Στην Βοιωτία άνοιγμα διοδίων θα γίνει στο 90ο χλμ της Ε.Ο. στις 15.00 (προσυγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Λιβαδειάς στις 14.00)

Στην Φθιώτιδα άνοιγμα διοδίων θα γίνει στα διόδια της Πελασγίας στις 15.00 (προσυγκέντρωση 2:15 στην Έκθεση Λαμίας), στο Μώλο και στην Τραγάνα στις 16.00.

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Ορκωμοσία και αρχαιρεσίες Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας

Κατά την ορκωμοσία του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, στις 16/12/20010, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Μαρίνος Γ., Γκικόπουλος Γ., Χρονάς Α. της Λαικής Συσπείρωσης (ΚΚΕ), Νίκος Στουπής της Ριζ.Οικ.Συνεργασίας (ΣΥΝ) και Δ. Σπανούδη του Αυτοδιοικητικού Κινήματος, δεν έδωσαν θρησκευτικό όρκο και στο πρακτικό ορκωμοσίας τους αναφέρθηκε η σχετική δήλωση.

Στις 2/1/2011, έγιναν οι αρχαιρεσίες ανάδειξης προεδρείου και οικονομικής επιτροπής. Στις παρατάξεις της μειοψηφίας αντιστοιχούν οι θέσεις αντιπροέδρου και γραμματέα καθώς και 3 από τις 9 (8 μέλη+πρόεδρος) θέσεις της οικονομικής επιτροπής. Από τον Ν. Στουπή κατατέθηκε πρόταση για εναλλαγή στις θέσεις αντιπροέδρου και γραμματέα από τις παρατάξεις της μειοψηφίας, κάλυψη των τακτικών θέσεων της οικονομικής επιτροπής από τις δύο πρώτες παρατάξεις της μειοψηφίας και των αναπληρωματικών μελών από τις υπόλοιπες τρεις.

Με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας:
- την θέση του αντιπροέδρου ανέλαβε ο Παναγιώτης Αγνιάδης και του γραμματέα ο Ν. Παπανδρέου που θα εναλλαχθεί με τον Ν. Στουπή
- στις τακτικές θέσεις της οικονομικής επιτροπής έθεσε υποψηφιότητα και εξελέγη και ο Γ. Γκικόπουλος
- στις αναπληρωματικές θέσεις της οικονομικής επιτροπής έθεσε υποψηφιότητα και εξελέγη και ο Ν. Στουπής

Η Δ. Σπανούδη δεν μετείχε στη συμφωνία για την εναλλαγή στη θέση του γραμματέα στο Προεδρείο, επειδή εκτιμήθηκε ότι η συγκεκριμένη θέση έχει μόνο τυπική σημασία και έθεσε υποψηφιότητα για τις τακτικές θέσεις της Οικονομικής Επιτροπής που είναι όργανο με ουσιαστική λειτουργία. Η υποψηφιότητα της Δ. Σπανούδη έλαβε μια ψήφο, σε σώμα 51 συμβούλων με δικαίωμα έως και 8 σταυρών.

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Να απαντήσουμε δυναμικά στις νέες αυξήσεις των διοδίων στους σταθμούς της Στερεάς Ελλάδας

Με το νέο έτος, μια ακόμη αύξηση των διοδίων στους σταθμούς Θηβών, Τραγάνας, Αγ. Τριάδας αλλά και Αφιδνών που βρίσκονται στην πύλη εισόδου για τη Στερεά Ελλάδα, αποδεικνύει τις καταγγελίες που διαρκώς πληθαίνουν για τις αποικιακές συμβάσεις παραχώρησης των δημόσιων δρόμων σε ιδιωτικές εταιρείες.

Από την πλευρά μας, συμμετέχουμε και στηρίζουμε το ολοένα και πιο δυναμικό κίνημα κατά των διοδίων και καλούμε τους συμπολίτες μας οδηγούς να μην πληρώνουν στα διόδια, που κάνουν αδιάβατο το δημόσιο οδικό δίκτυο. Όπως έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει:

• πληρώνουμε υπερβολικά υψηλά τέλη κυκλοφορίας για άθλιους δρόμους

• έχουμε ήδη πληρώσει πολλές φορές για τις απαλλοτριώσεις και την κατασκευή του Εθνικού Οδικού Δικτύου

• οι εταιρείες εισπράττουν υπέρογκα διόδια, ενώ η ΠΑΘΕ είναι γεμάτη κακοτεχνίες

• οι νέοι σταθμοί επιβαρύνουν με καυσαέρια το περιβάλλον και δυσκολεύουν την κυκλοφορία

• εδώ και ένα χρόνο γίνονται διαρκείς κινητοποιήσεις κατοίκων σε όλη τη χώρα: Από το Ρίο, την Πάτρα, την Κόρινθο , την Ελευσίνα, τις Αφίδνες, τη Θήβα, τα Μάλγαρα, την Τραγάνα, τον Μώλο μέχρι την Πιερία και την Θεσ/νικη.

• τα διόδια και οι νέοι σταθμοί αυξάνονται διαρκώς

• οι αποικιακές συμβάσεις τους δίνουν το δικαίωμα να τοποθετήσουν παντού πλευρικά διόδια και να αυξάνουν το αντίτιμο.

Καλούμε και πάλι την νέα Περιφερειακή αρχή αλλά και όλες τις παρατάξεις του Περιφερειακού Συμβουλίου, να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να προστατέψουν τους πολίτες που υποχρεώνονται σε ολοένα και υψηλότερα διόδια για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.